Den první

Tak se nám nahlásila další návštěva, a to pro nás znamenalo jediné. Naplánovat výlety. Na všech seznamech míst, kam se má každý v Austrálii podívat dominuje i Great ocean road a my máme zrovna léto, takže není co řešit.

melbourne-great-ocean-road

Cesta autem z vnitrozemí se musí prostě přetrpět. Čekají nás minimálně čtyři hodiny jízdy, ale všichni se už těší na oceán a na slunce. První noc jsme si zamluvili nedaleko Torquay, ve kterém Great ocean road oficiálně začíná. Torquay je od Melbourne vzdálené asi 2 hodiny jízdy.

Vzhledem k pozdnímu příjezdu jsme se rozhodli u Torquay jen přespat a načerpat síly na další dny.  Síly nám ale spíš ubyly, protože se mezi námi nečekaně rozšířila střevní chřipka, která zajistila, že jsme měli po většinu noci o zábavu postaráno. Jak už to ale se střevními chřipkami bývá, tak jak rychle přišla, tak rychle i odešla a my jsme se mohli ráno vydat na cestu.

A začali jsme stylově, nejlepšími vlnami v celé Austrálii. Řeč je o Bells Beach, nejslavnější surfařské pláži, kde se každoročně na Velikonoce pořádá Rip Curl Pro competition, nejslavnější surfařský závod.

bellsbeach

Není tedy náhoda, že v Torquay sídlí značky jako je RipCurl a Quicksilver. Po malé ochutnávce pokračujeme dál, navnaděni krásným počasím a výhledy jako z katalogu.

TIP: Poznejte to nejlepší z Austrálie a zúčastněte se poznávacího zájezdu do Austrálie s českým průvodcem. Připravili jsme pro vás To nej Austrálie a Nového Zélandu od 129 990 Kč na 22 dní.

Den druhý – zážitků máme jako za týden

Možná si každý vzpomene na seriál Baywatch, my jsme si na ten seriál našeho mládí vzpomněli nejen ten den hned několikrát. Možná i proto, s pocitem vzrušení, jsme zastavili na jedné z pláží u Wye river a rozhodli se vyzkoušet naše nové bodyboardy. Na surf si přece jen netroufáme, ale takový malý bodyboard nás přece nemůže rozhodit.

Kluci vyrazili tak rychle, že jsme se ještě ani nestihli rozkoukat a už skákali s bodyboardy proti vlnám a snažili se dostat se trošku dál, aby se mohli trošku povozit. Asi tím vzrušením nebo čím, nikdo moc nevěnoval pozornost vlajkám označujícím bezpečnou zónu, kam je schopen záchranář dohlédnout. Ani dotazy místních surfařů, zda potřebujeme pomoc, nás nevyvedly z míry.

Panika přišla až po chvíli, kdy jsme zjistili, že proudy jsou tak silné, že návrat na pláž nebude pro kluky tak snadný, jak by se mohlo zdát, a to i přesto, že břeh není vůbec daleko. Panika přebírá vedení a zdravý rozum jde stranou. Teď už není čas na hrdinství a místní borci se surfy ochotně připlouvají na pomoc, v tu chvíli už se ale blíží i záchranář. No, cedule s označením nebezpečí se asi do deseti minut ocitá hned před naší plážovou dekou. Tak to bychom měli, s oceánem není radno si zahrávat, ale co Tě nezabije, to Tě posílí a jedeme dál!

Zbytek dopoledne radši strávíme s tím fotbalovým míčem, který jsme s sebou pro jistotu taky zabalili. Následující zastávkou na cestě  jsou vodopády Erskine falls. V městečku Lorne odbočíte doprava do vnitrozemí a zanedlouho se ocitnete v deštném pralese.

vodopady-australie

Jsou to jedny z nejnavštěvovanějších vodopádů Národního parku Otways a to především díky své dostupnosti. Voda dopadá do rokle ze třicetimetrové výšky a tvoří tak ideální klima pro růst kapradin, které lze obdivovat ve všech různých velikostech a tvarech.

Pro nás je to zastávka ideální, protože pro probdělé noci nejsme úplně fit a tak nám lehký přístup a sestoupení do rokle po schodech úplně stačí. Tím chci říct, že vodopády jsou lehce dostupné i pro rodiče s dětmi.  Ale jedeme dál, cesta je ještě daleká a hlavní cíl dne je stihnout Dvanáct apoštolů při západu slunce.

Počasí se začíná malinko kazit, nálada na palubě je však výborná. Podařilo se nám přímo u silnice vidět malou koalu! Seděla přímo na větvi eukalyptu a trpělivě snášela povykování všech turistů, kteří ji horlivě fotili, povykovali na ni a různě ji obtěžovali. Koala nám udělala velikou radost, hlavně proto, že byla tak blízko silnice. Už cestou jsme jich několik zahlédli, všechny byly ale hodně vysoko.

koala-australie

Z chování turistů máme ale smíšené pocity, tak se radši vydáváme znova na cestu.  Konečně jsme na místě a přijíždíme akorát včas před západem slunce. Počasí není ideální, turistů je hodně, ale má to svůj důvod. Pokud něco stojí za tu dlouhou cestu, tak to je rozhodně Dvanáct apoštolů. Člověk si opravdu přijde jako na konci světa, kde už nic jiného není. Vichr fučí, oceán bouří a apoštolové všemu statečně odolávají. V jednom místě se dá sejít na pláž a stát tváří v tvář burácejícím vlnám. Zážitek je to tedy velmi silný a shodujeme se, že bychom tu cestu pro ten pohled absolvovali znova. Mise dne splněna, tak honem zpátky do Apollo Bay, kde dneska spíme.

Den třetí – tak zase hezky zpátky

Neděle pro nás znamená pomalý návrat domů, tak vyjíždíme hned po snídani. Plány se tvoří za jízdy a my se vydáváme omrknout Cape Otway lighthouse, nejvýznamnější maják celé Austrálie, který údajně zachránil životy mnoha migrantů. Byl totiž prvním světlem, které z oceánu viděli.

majak-australie

Oceán je stále rozbouřený, zima veliká a vichr tak silný, že nahoře na majáku jde jen stěží vyjít ze dvířek. Výhled je ale impozantní a vzbuzuje velký respekt nejen k těm, kdo maják postavili, ale i k těm, kteří ho udržují v tak zachovalém stavu. No, a protože jsme už na cestě domů, zbývá jediné. Dát si rybu v městečku Lorne, v jedné z mnoha vyhlášených restaurací. Tady člověk chybu neudělá, ať si dá lososa, barrabundi nebo jakoukoliv jinou rybu z denní nabídky. Je totiž jisté, že ryba ještě toho rána plavala v oceánu a je tedy čerstvá, šťavnatá a voňavá.

Sto způsobů, jak projet stejnou trasu

Great ocean road jde projet za jeden den nebo za týden. Záleží na možnostech a preferencích každého cestovatele. Člověk může navštívit hodně turistické atrakce, ale i schovaná místečka, která jsou minimálně stejně krásná, jako ta nejnavštěvovanější. Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv variantu, nebudete zklamaní.

Great ocean road patří na hlavní seznam nejkrásnějších míst v Austrálii právem. My se shodujeme na jednom. Není důležité se odškrtávat místa v seznamu a vidět jich co nejvíc. Je důležité si odvézt pocity, zážitky a prostě si vše prožít. To jsme udělali a třeba se jednou zase vrátíme.

Chystáte se do Austrálie? Vyberte si jeden ze zájezdů do Austrálie a poznejte tuto zemi s českými průvodci od CK Go2.

Při žádné návštěvě Austrálie se nelze vyhnout Sydney. Přečtěte si, jak se žije „vzůru nohama“ v této australské metropoli.

Potřebujete poradit s dovolenou v Austrálii? Ozvěte se Petru Musílkovi na + 420 211 222 697 / australie@ckgo2.cz.

Víte, bez čeho se v Austrálii neobejdete? Bez našeho Velkého průvodce po Austrálii. Stáhnout si ho navíc můžete naprosto zdarma.